دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی

ازدواج فامیلی بدون نگرانی

از آن جایی که ازدواج یکی از مهم ترین و بزرگ ترین رویداد در زندگی هر شخصی به حساب می آید، توجه به سلامت این رویداد مهم بسیار حائز اهمیت است و ناگفته پیداست که داشتن فرزندان سالم یکی از مواردی است که می تواند به عنوان ملاک سلامت یک ازدواج به حساب بیاید، هرچند که هر ازدواج فامیلی ای حتما منجر به به دنیا آمدن کودکی ناسالم نمی شود ولی به دلیل احتمال های موجود، بهتر است که حتما تمامی ملاحظات لازم برای داشتن فرزندانی سالم انجام پذیرد.

امروزه با پیشرفت روز به روز علم در تمام زمینه ها و بخصوص علم ژنتیک، تمامی کسانی که مایل به ازدواج فامیلی می باشند، می توانند با انجام آزمایش هایی کاملا علمی و مطمئن که حتما بایستی به وسیله ی پزشکان متخصص انجام و بررسی شوند، بدون هیچ گونه نگرانی اقدامات لازم در این زمینه را به انجام برسانند تا پس از اطلاع از نتیجه ی نهایی به دست آمده، بهترین تصمیم را برای آینده ی خود گرفته، نگران سلامت کودکانی که قرار است در آینده وارد زندگی شان بشوند، نباشند؛ چراکه اگر ازدواج فامیلی بدون مشورت با پزشک متخصص و انجام آزمایش های مورد نیاز صورت پذیرد، ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

بیماری های احتمالی کودکان نتیجه ی ازدواج فامیلی

با توجه به مطالب گفته شده، برای آشنایی بیش تر با خطرات احتمالی پیش روی فرزندان نتیجه ی ازدواج فامیلی که بدون مشورت با پزشک انجام می شوند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·       سقط جنین

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

·       نقص ایمنی

·       بیماری معلولیت کودک

·       بیماری شب کوری

سقط جنین

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای زوج هایی که ازدواج فامیلی انجام داده اند، پیش بیاید، سقط جنین است. زوج ها می توانند برای پیشگیری از سقط جنین، زمانی که تمایل به داشتن فرزند داشتند، از همان ابتدا با مراجعه به پزشک و تحت نظر پزشک قرار گرفتن، و با رعایت نمودن دستورات درمانی پزشک خود، مشکل خود را حل نموده، دارای فرزندی سلامت شوند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که مادران به هیچ عنوان به دستورات غیر کارشناسانه و غیر تخصصی دیگران گوش نداده، سلامت خود و فرزند خود را به خطر نیندازند.

نقص ایمنی

نقص ایمنی یکی از بیماری های حاصل از ازدواج فامیلی است که با مورد توجه قرار گرفتن و اقدام مناسب به عمل آوردن، می تواند بدون اثرگذاری در زندگی فرد، درمان شود. برخی از کودکانی که حاصل ازدواج فامیلی می باشند، ممکن است بیش تر از سایرین به بیماری های متفاوت عفونی مبتلا شوند؛ چراکه این امکان وجود دارد که ایمنی بدن آن ها در مقایسه با سایر کودکان کم تر باشد و در نتیجه ضعیف تر عمل کند، بنابراین چنانچه در کودکی عفونتی بیش از اندازه مشاهده شود، باید با مراجعه ی سریع به پزشک متخصص در این زمینه، پس از ارزیابی های لازم، برای درمان اقدام نمود.

چنانچه سیستم دفاعی بدن کودک چه به صورت کمی و چه به صورت کیفی درست عمل نکند، نشان دهنده ی این است که کودک نیاز به درمان دارد، زیرا با وجود نقصی که در ایمنی بدن او وجود دارد، این احتمال پیش خواهد آمد که کودک به بیماری هایی مثل هپاتیت، سرطان و ... مبتلا شود، و همین موارد کودک را در طول زندگی خود دچار مواجه شدن با مشکلات بسیاری کند و سلامتی او را از بین ببرد. این کودکان با مراجعه به پزشک متخصص و مصرف انواعی از قرص ها و ویتامین های تجویز شده توسط او می توانند سیستم ایمنی ضعیف بدن کودک را تقویت کرده، ضعف بدنی او را جبران نمایند.

بیماری معلولیت کودک

مهم ترین و آزار دهنده ترین خطری که در ازدواج فامیلی به آن اشاره می شود، به دنیا آمدن کودکی معلول می باشد که عموما به دلیل مشکلات ژنتیکی برای کودکان پیش می آید. این معلولیت ها ممکن است به صورت اختلال های ذهنی بروز کنند و یا به صورت مشکلاتی در جسم کودک و یا گاهی به صورت همراه با هم به وجود می آیند، یعنی اختلالات جسمانی و ذهنی به صورت هم زمان با هم.

بیماری شب کوری

نتیجه ی ازدواج فامیلی امکان دارد برای کودک متولد شده، بیماری شب کوری را به وجود بیاورد، که عموما با بالا رفتن سن، متوجه وجود این بیماری در اشخاص می شوند. برای پیشگیری از مشکلات احتمالی ای که ممکن است در پی این بیماری به وجود بیاید، بهتر است با مراجعه به پزشک متخصص درصدد درمان آن بود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده