خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» متفاوت ترین روز دانشجو با کرونا

متفاوت ترین روز دانشجو با کرونا

روز دانشجو مبارک

متفاوت ترین روز دانشجو با کرونا


متفاوت ترین روز دانشجو با کرونا

در دوران کنونی که جهان درگیر یک ویروس ناشناخته با عنوان کرونا ویروس شده، به جرأت می­ توان گفت که روز دانشجو را کاملاً متفاوت کرده است. هرچندکه مناسبت این روز به دلیل شهادت سه دانشجو به نام­ های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی در شانزدهم آذرماه سال ۱۳۳۲ می­ باشد که به ارتباط مجدد با انگلستان و ورود فردی به نام ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، اعتراض کرده بودند اما امسال آنچه­ که این روز را متفاوت می­ کند، وجود بیماری کرونا و تأثیر آن در نگرش دانشجوها و اساتید مربوط می­ شود. نگرشی که به قول برخی یک توفیق اجباری برای جامعه­ ی علمی کشور از ابتدایی­ ترین مقاطع علمی تا بالاترین آن­ ها را دربرمی­ گیرد.

امسال در روز دانشجو دانشجویان کلیه ی رشته ها با بهره گیری از برنامه های مختلفی نظیر اسکای روم (skyroom)، بیگ بلو باتن (BigBlueButton) و برنامه هایی از این قبیل در کلاس های دروس دانشگاهی خود شرکت می کنند. آن ­ها به­ دلیل حضور نداشتن در کلاس ­های درسی مجبور هستند کار با رایانه را خودشان انجام بدهند. در این دوران نه دانشجو و نه استاد دانشگاهی بدون بهره مندی از داشتن دانش کافی در رابطه با اینترنت، رایانه و نرم­ افزارهای مختلف آموزشی امکان ادامه ی فعالیت علمی خود را نخواهد داشت. بنابراین دوران همه گیری کرونا فرصت مغتنمی است برای انجام شدن یک جهش اجباری و بسیار لازم برای افرادی که در مسیر یادگیری علوم مختلف قرار می گیرند ولی از پیوستن به دنیای تکنولوژی، علوم به روز دنیا و دنیای گسترده ­ی فناوری اطلاعات (Information Technology) وحشت دارند.

تصمیم امسال روز دانشجو

در 16 آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو برای این که نمی خواستند حکومت های استثمارگر وارد کشورشان شده، نظام سلطه اداره ی کشورشان را در دست بگیرد، جان خود را از دست دادند. امسال دانشجویان فقط باید تصمیم بگیرند و خود را ملزم کنند که از دل و جان وقت بگذارند و یاد بگیرند. آن ها باید متوجه باشند برای این که قدمی بزرگ برای خودکفایی کشور خود در کلیه­ ی عرصه های علمی، فنی، علوم انسانی و ... بردارند باید علوم رایانه (Computer science) را بدانند، با جستجو در اینترنت آشنا باشند و به طور کلی سواد رایانه (Computer literacy) را بیاموزند تا به جای مصرف کننده بودن علوم مختلف، تولیدکننده­ ی بهترین­ ها برای دنیا باشند.   

نویسنده: محبوبه عباسی


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده