بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» کامپیوترهای کوانتومی چگونه هستند؟

کامپیوترهای کوانتومی چگونه هستند؟

کامپیوترهای کوانتومی و کامپیوترهای معمولی

اگر بخواهیم به زبانی ساده بین کامپیوترهای کوانتومی و کامپیوترهای معمولی مقایسه ای کوتاه و مختصر انجام بدهیم می توانیم تفاوت این دو عضو یک خانواده و یا به عبارتی دو نسل متفاوت از خانواده ی کامپیوترها را در رابطه با عمل پردازش آن ها در نظر بگیریم.

یک کامپیوتر کوانتومی در مقایسه با یک کامپیوتر معمولی قادر به پردازش اطلاعات (Information processing) به صورت همزمان می باشد. به این معنی که در کامپیوترهای معمولی انجام محاسبات و پردازش اطلاعات به صورت سری (Serial) امکان پذیر است، در حالی که انجام این گونه فعالیت ها به طور موازی (Parallel) در کامپیوترهای کوانتومی عملی می شود.

مزایای کامپیوترهای کوانتومی

داشتن توانایی پردازش و انجام محاسبات همزمان در کامپیوترهای کوانتومی مزیت های فوق العاده مهمی را برای این نوع کامپیوترهای مدرن به وجود آورده است که برخی از آن ها عبارت هستند از:

·       عملکرد با سرعت بسیار زیاد

·       نیاز به حافظه کم تر

·       انجام تمام محاسبات

عملکرد با سرعت بسیار زیاد

به دلیل این که در کامپیوترهای کوانتومی پردازش همزمان اطلاعات و انجام محاسبه های مختلف در یک مرحله انجام می شود، سرعت کار در این نوع کامپیوترها فوق العاده بالاتر از سرعت انجام کارها در کامپیوترهای معمولی خواهد بود. این ویژگی سبب می شود تا مهم ترین خصوصیتی که وجود کامپیوترها را در زندگی انسان ها توجیه کرده است، و آن سرعت بخشیدن به انجام کارها در تمام زمینه ها می باشد، به شکلی فوق العاده عالی و در سطحی بسیار بالاتر عملی گردد.

نیاز به حافظه کم تر

کامپیوترهای کوانتومی بسیار کم تر از کامپیوترهای معمولی نیازمند فضای حافظه هستند. دلیل این امر این است که در یک لحظه قادر به در اختیار داشتن تمام حالات پاسخ موجود برای یک سؤال هستند. به عبارت دیگر، در کامپیوترهای معمولی پردازش اطلاعات به این صورت است که برای هر یک از راه حل های موجود باید یک فضای جداگانه اختصاص داده شود در صورتی که یک کامپیوتر کوانتومی به راحتی می تواند به صورت همزمان کلیه ی پاسخ های موجود را در یک فضای کوچک تر نگهداری کند.

انجام تمام محاسبات

یکی دیگر از مزیت های کامپیوترهای کوانتومی که در واقع مسیر روشنی را برای حل کردن مسائل مختلف در دنیای کامپیوترها ایجاد کرده است، توانایی بالای این نوع کامپیوترها می باشد. این نوع کامپیوترهای مدرن به خوبی قادر هستند بسیاری از مشکلات و مسائلی را که مدارهای کلاسیک در کامپیوترهای کنونی قادر به حل آن ها نیستند، به راحتی با سرعتی بالا حل کنند. این ویژگی باعث سریع تر انجام شدن بسیاری از کارها در زمینه های مختلف زندگی امروزی خواهد شد.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده